Edvin och Jag i Krapperupsparken 2010

fredag 4 mars 2011

FREDA FREDA FREDA............!!!

Fredag och grabbkväll ! Edvin och jag är själv hemma.
Frun är ute och förlustar med god mat och god dryck med all rätt.
Så med andra ord en försmak på kommande strapatser.
Började så där........ Dagens Edvin......

 Och varför får bara pappa och mamma leka med toapappret?
Inte rättvist!

Till middag blev det lasagne med parmesan pastakrydda och färsk tomat och efterrätt en blodappelsin till Edvin.
Såg super gott ut men mina kycklingklubbor lockade mer.
Dax för pyjamas och ombyte.Och första gången jag byter blöja på Edvin eftersom frun inte är hemma, men det gick bra.

Nu när jag berättat att jag skall vara pappaledig ett tag är reaktinerna mer olika än jag kunde föreställa mig.
Många är positiva andra frågande hur jag/vi klarar det ekonomiskt? Vad säger jobbet? Fixar du det? Är det nödvändigt? Men värst är det med folk som säger en sak men visar med hela sitt kroppspråk vad dom egentligen tycker eller kommer med korkade kommentarer när dom knappt vet vem jag är.
Men jag kan förstå en del, för jag kunde inte tänka mig det tidigare innan jag visste bättre.
Jag har levt i tron att Broen där jag jobbar går under om jag är hemma 32 arbetsdagar men framför allt hur skall mina kära kunder och vänner klara sig utan mig?
Ingen är oersättlig eller?

Nu skall jag njuta av familjen hela helgen innan det bär ut på vägarna igen.
Skojade bara om blöjbytet har hänt tidigare.

Glöm inte att lee
Anders

2 kommentarer:

  1. Heja Edvin,jobba på med dina bus.Ge inte farsan en lugn minut.
    Kramis Farmor

    SvaraRadera
  2. Skit i vad alla andra tycker och tänker. Det viktigaste är väl ändå att du själv tycker det känns rätt? Sen visst katten förlorar man en del pengar på att vara hemma men det överväger tiden ni får tillsammans med HÄSTLÄNGDER och DET kan INGA pengar i världen ersätta.
    Jobbet finns kvar och kunder och vänner med. Ens barn kommer i första hand at all times!!! Kram på er alla

    SvaraRadera