Edvin och Jag i Krapperupsparken 2010

onsdag 13 april 2011

Trötta killar.

En liten kille som inte sover ordentligt på nätterna, inte bara ser trött ut. Han är helt seg på morgonen.
Med lite eftertanke kanske det är fler som är trötta här hemma. Jag skulle "bara" kolla klart på fotbollen på tv igår innan jag skulle göra ett snabbt inlägg i bloggen om babysimmet i Ramlösa från dagen. Men jag vaknade på soffan 01:24 med nacksmärta och hade inte en aning hur fotbollen slutade.

Seg start men efter en god frukost till grabbarna så är vi snart igång igen.
Så denna veckan har vi varit på två sim och plask eller hoppa från kanten om Edvin får bestämma.
Pernilla som är Bra Fyft har grupper både i Höganäs och Ramlösa så har man missat någon gång har man möjlighet att ta ingen det lätt.
Det brukar INTE vara så mycket barn och föräldrar i Ramlösa på tisdagar tydligen men denna gången var det verkligen det.
Kändes lite pinsamt när lillpuff som går sin tredje termin tränger sig på andra terminare som var hur många som helst. Det som jag tyckte var mest pinsamt var att dagen innan köpte jag armpuffar från Pernilla och glömde dom hemma. Det hade inte spelat någon roll i vanliga fall för vi har ju lånat armpuffar i tre terminer men vi var så många att dom tog slut.  Men Edvin var lycklig över att farmor var där så han fick visa upp alla sina konster.

Onsdag idag så då var det grabbdag på öppna förskolan Gläntan med sångstund.
Kanske inte så konstigt att jag tyckte att det var kaos aktigt i fredags eftersom det var 50 till 60 föräldrar och barn enligt Helen och Britte-Marie som jobbar på Gläntan. Men jag har lovat mig själv att jag bara måste upp leva en fredag till på Gläntan.
Men idag var det Edvin och två kompisar till. Efter lek och en trevlig fika tillsammans var det dags för sångstund där Edvin inte ville vara med i egentligen men han visste vad som väntade på slutet av sångstunden. Så när såpbubblorna plockades fram var lyckan total.
När vi kom ut från sångstunden trodde jag att det var hög tid att åka hem och sova lite.
Nix  lillpuff hade andra planer. Det skulle pysslas. Denna gången blev det lera så det blev en del knådande och trixande och även en del kastande.
 I bland kan det enkla bli svårt. Men det gick bra denna gången också.
Hoppas inte att Edvins mamma läser dagens inlägg bara.
Ni som följer min blogg och var med på gläntan förra onsdagen har säkert märkt att Edvin har exakt samma kläder på sig idag. hur tänkte jag där?

Idag har vi också hunnit med ett 1års kalas för Edvins kompis Edda. Det blev en del fågelfrö på golvet en choklad fläck på en stol men framförallt en massa kramar på Ebba och god fika till oss båda.
Sen han vi med en fika till på vägen hem hos Conny och Helena. Där Edvin fick god saft efter många skratt och bollkastning med Anton.

I morgon blir städ och tvätt dag men bara om Edvin vill.

Sov gott så hörs vi i morgon.
Anders

1 kommentar: