Edvin och Jag i Krapperupsparken 2010

tisdag 3 maj 2011

Efter ett pardagars semester i sköna Amsterdam är jag åter hemma. Om jag är mer utvilad fysiskt vet jag inte men det känns skönt att vara hemma med mina hjältar.
Efter fyra dagar borta tycker man att Edvin har gjort hur stora framsteg som helst.
Han kan säga sitt namn eller något som påminner om Edvin det och det låter samma varje gång han säger det.
Massa andra ord har han och så lärt sig. Men det allra roligaste är att han ser ut som en liten fransman när han skall förklara något, händerna går som en väderkvarn och ansiktet har många uttryck.
Många har frågat efter mer film och det kommer inom kort.

Tror inte att jag berättat om Edvins kompis Speedy som följer varje steg Edvin tar ute i vår trädgård. Där är bara ett problem där är ett staket mellan dom.
Jag vet inte helt säkert vart Speedy fått sitt namn ifrån men jag har mina aningar.......
 Tradigt att vara en stor schäfer hund och bli döpt efter en Mexikansk tecknad mus, hoppas att han inte vet bara.
Det är härligt att se när Edvin ger Speedy lever godis, frågan är vem som är lyckligast.

I morgon blir det öppna förskolan Gläntan. Edvins kompis Adrian kommer dit så det lär bli fullrulle.
Tanken var att vi skulle gå dit men 6-9 grader och regn lockar inte och så är jag bekväm av mig.
Edin spelar för sin syssling.

Skriver mer i morgon
Anders

1 kommentar:

  1. Edvin och farmor hade en liten orkester häromdagen när jag fick äran att vara med honom hela dagen.Edvin spelade munspel och farmor hade en flaska fylld med kulor som lät när man slog den mot benet.Själva tyckte vi att det lät bra för Edvin skrattade för fullt eller så var det åt farmors dans. Tack för en heldag Edvin.

    SvaraRadera