Edvin och Jag i Krapperupsparken 2010

måndag 14 mars 2011

Måndag i badhuset

Har ni den minsta fundering på att låta era barn prova babysim?
Vad ni än gör tveka inte. Edvin går tredje terminen hos Bra Flyt (www.braflyt.com) i Höganäs finns även i Ramlösa.
Pernilla som driver Bra Flyt är duktig och har jätte bra hand med barn.
Det handlar inte bara om vattenvana utan att barnen skall klara sig om olyckan är framme.
En typ av reflex så det är lite nötning så klart.
En av övningarna går dom i vattnet från kanten hamnar under vattnet då snurrar föräldrarna barnen 180 grader och puttar dom lätt in mot kanten där dom kravlar sig upp igen.
Hade någon berättat detta för mig när vi började hade jag aldrig trott på dom.
I Edvins grupp är dom flesta barnen inne på sin fjärde termin, han ser och lär helt enkelt.
Jag har tyvärr inte kunnat vara med på flera veckor nu så jag blev "milt" överraskad då Edvin går och hämtar en boll.
Kastar bollen i vattnet......... tar för givet att jag skall hämta den men icke. Av en ren reflex tar jag denna sköna bild.
Ni som undrar så gick det bra för Edvin han kom upp till ytan nästan direkt.

Denna måndagen kommer jag att leva hela veckan på, för i morgon bär det av ut på vägarna igen.

Var rädd om er.
Anders

3 kommentarer:

  1. Underbar bild på en vattenvan kille. Se dessa små barn i vattnet är ljuvlig, dom är så duktiga och det syns att dom stortrivs i vattnet.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha..Snacka om magplask...

    SvaraRadera
  3. Att lära barnen umgås med vatten tidigt har man nytta av hela livet. Vi syskon i Fisksjön har nog simmat sedan vi var jättesmå och jag minns inte ens när jag lärde mig simma. Så simma på ni som har förmånen att ha badhus och kunna simma året runt

    SvaraRadera